Anketa
Tvoj dojam o Skeleton Crew seriji?
„Jedva čekam vidjeti što su napravili s njim“ kaže George Lucas za USA Today, o nadolazećem Star Wars filmu, prvom u nizu u kojem tvorac serije nema prste. „Znate, neću živjeti 100 godina. Dostignete 70. i shvatite da će trebati desetljeće da naprave skupinu novih filmova. Stoga je jasno da Ratovi zvijezda trebaju nekog drugog.“
Prije tri godine, Lucas (71) je prešao iz režiranja i produciranja na filantropiju i očinstvo – on i njegova žena Melody Hobson (44) dobili su kćerkicu Everest 2013. godine – nakon što je svoje carstvo „Lucasfilm“ prodao u Disney za četiri milijarde dolara.
Ali ikona Sjeverne Kalifornije ima drugu ostavštinu koja može konkurirati Star Wars – Industrial Light & Magic, tvrtku za specijalne efekte koju je osnovao prije 40 godina kako bi svoju nekonvencionalnu sagu iz mašte prenio na veliki ekran.
Kroz četiri desetljeća, ILM ne samo da je napravio danas sve više realnije efekte za šest filmova sage, već je i stvorio neizbrisive filmske trenutke koji se kreću od divljih dinosaura u Jurassic Parku do ogromnog vala u The Perfect Storm. Do danas, ILM je doprinio efektima na preko 320 filmova i osvojio 16 Oskara.
USA TODAY: Opišite ulogu tehnologije u filmskoj industriji.
Lucas: „Ona je sredstvo kojim se dolazi do cilja, a to je pričanje priče. Uzmite prve spiljske crteže za primjer. Netko je morao nacrtati te crteže drvenim ugljenom, a netko drugi je kasnije dodao boju s oker kamenom. U kinematografiji, najviše tehnološkom obliku umjetnosti, postojale su priče koje niste mogli ispričati. Stoga ste se trudili, pokušavali i dolazili do rješenja.“
USA TODAY: Koje je izazove predstavljao prvi Star Wars film?
Lucas: „U to vrijeme, tehnički vrhunac bila je 2001: A Space Odyssey, ali problem je bio u tome što nije bilo moguće pomicati (kameru horizontalno kako bi se slijedio objekt ili stvorio efekt panorame). Režiser Stanley Kubrick želio je miran/tih film, a ja sam pričao svemirsku fantaziju. Tako je pionir specijalnih efekata John Dykstra morao smisliti potpuno novu tehnologiju koja je dozvolila mnoštvo pokreta kamere… Kako bih napravio Star Wars, morao sam osnovati tvrtku počevši od nule.“
USA TODAY: Je li vas brinulo to da se vaša tehnološka vizija možda neće ostvariti?
Lucas: „Naravno. Mnogo zarade od American Graffiti uložio sam u ILM, ali kada sam se vratio iz Londona sa snimanja Star Wars, još nisu dovršili nijedan snimak. Bio je kolovoz, a film je bio zakazan za svibanj. Najblaže rečeno, to je bila prava drama.“
USA TODAY: Kada ste shvatili da će ILM postati više od osobnog projekta?
Lucas: „Gotovo odmah nakon dovršetka Star Wars. Stephen Spielberg je radio na nekim filmovima, a ja na Raiders of the Lost Ark, i činilo se da se sve predalo specijalnim efektima. Kada su me prijatelji filmaši upitali „Hej, možeš li mi ovo napraviti?“, tada sam znao.“
USA TODAY: Dinosauri u Jurassic Parku bili su prekretnica svoje vrste za ILM.
Lucas: „Počeli smo vizualizirati stvari na prvim Pixarovim računalima, ali napraviti nešto neprimjetno i stvarno bio je krvav posao. Napravili smo vodeno stvorenje u Abyss i krute stvari u Willow, ali ništa poput dinosaura koji je izgledao kao da je snimljen na lokaciji. To je bila velika stvar.“
USA TODAY: Taj je skok doveo do više fleksibilnosti u pričanju priče za Star Wars.
Lucas: „Da, nakon Jurassic Parka, mogao sam napraviti Yodu u realnoj veličini koji je mogao govoriti i glumiti, što je dovelo do stvorenja poput Jar Jar Binksa i drugih. To je bio razvoj fotorealističnih likova koje ste mogli koristiti kao kaskadere.“
USA TODAY: Mnogo američkih tvrtki za specijalne efekte suočavaju se sa snažnim izazovima prekooceanskih tvrtki. Kakva je vaša vizija budućnosti?
Lucas: „Smatram da unutar sljedećih 10 do 20 godina neće više biti tvrtki specijalnih efekata u SAD-u. To je jednostavno tako, ljudi se sele tamo gdje mogu raditi najbolji posao. Teško je natjecati se s tvrtkama koje nude 30% popusta za specijalne efekte kada je granica za takav posao obično oko 5%. Svi idu za najvišom kvalitetom koju mogu dobiti, za što manje novaca.“
USA TODAY: Jesu li specijalni efekti pokrenuli eksploziju sci-fi/fantasy filmova?
Lucas: „Ljude su uvijek zanimali takvi filmovi, vjerojatno zato što je i sam film započeo kao mađioničarska točka. Voljeli su vidjeti ono što ne mogu u stvarnom životu, a to nas vraća sve do A Trip to the Moon (1902) Georgea Meliesa. Tehnologija je na mnogo načina dopustila povratak epova. U starim danima (filmovima Cecila B. DeMille), mogli ste si priuštiti 10 000 statista. Ali danas, sa specijalnim efektima, možete imati 1000 stormtroopera koji trčkaraju uokolo, ili oživjeti Troju.“
USA TODAY: Je li vas i kao studenta filma strastveno zanimala tehnologija?
Lucas: „Ne. Zanimala me kinematografija, čak i kada sam radio studentski film THX 1138. Jednostavno sam nekako završio trošeći novac na stvaranje boljih specijalnih efekata kako bi svi mi mogli raditi bolje filmove.“
Izvor: USA Today
Tvoj dojam o Skeleton Crew seriji?
0 komentara